آشنایی با قولنامه و انواع آن هلدینگ ساختمانی عقیق نقش جهان
همچنین، در این دوره، مشاوران املاک با استفاده از تحلیل بازار، قادر خواهند بود تا بهترین راهکارهای بازاریابی را پیدا کنند و با استفاده از آنها به فروش بیشتری دست یابند. دوره MBA املاک دارای سرفصل ها و مباحث مختلفی از جمله تبلیغات در املاک، سیستم سازی، پرسونای شخصی، کارشناسی ملک و… می باشد و طبق آمار این دوره از گرایش های MBA در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین مشاوران املاک پیدا کرده است. از قدیمالایام تا همین امروز، بازاریابی پیامکی عصای دست مشاوران املاک بوده است؛ زیرا آنها میتوانند مخاطبان زیادی را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه هدف بگیرند و نظر آنها را جلب کنند.
- مشاور املاک باید توجه داشته باشد که اگر سند ملک مورد نظر به عنوان ضمانت در بانک و یا دادگاه قرار گرفته باشد نمی توان بر روی آن معامله ای انجام شود.
- این مشکل با همکاری تعاونی حرفهای جهت سرمایه گذاری و یا داشتن وکیل خبره به راحتی قابل کنترل است و دغدغه بزرگی محسوب نمیشود اما بهتر است قبل از سرمایهگذاری به این موضوع توجه داشته و برای آن برنامهریزی داشته باشید.
- به همین خاطر است که باید شخصیت، روحیات و نگرش شما به هم نزدیک باشد و به همین علت است که مشاوری که برای دوست شما خوب بوده ممکن است مشاور خوبی برای شما نباشد.
- بنگاه های معاملاتی املاک یا مشاورین املاک واژه هایی آشنایی هستند که طبیعتا همه ی افرادی که به دنبال خرید یا فروش ملک یا اجاره ی ملکی هستند با آن مواجه می شوند.
- با این اطلاعات، اگر بار دیگر سند یا قرارداد خانهای را خواندید، درباره متن و اصطلاحات حقوقی که در آن به کار رفته، آگاه خواهید بود.
از اونجایی که اکثر صاحبان خانه موقع خرید یا فروش خانه از قوانین املاک و مستغلات آگاهی ندارن، به یک مشاور املاک متکی هستن تا اونها رو در این فرآیند پیچیده راهنمایی کنه. صنعت املاک و مستغلات بدون شک یکی از بهترین حوزه ها برای افراد مستقل، متعهد، پیگیر و برون گرا محسوب می شه. این صنعت همچنین چالش برانگیز و خیلی رقابتی هستش و همیشه ناامیدی در اون وجود داره. برخورد با مردم جنبه های مثبت و منفی خودش رو داره و یک مشاور املاک باید بتونه همیشه با ظرافت و درایت با اونها تعامل کنه. نظر جناب آقای پژمان از مشاوران املاک آژانس متین که با فراگیری تکنیکها و ترفندهای دوره حرفهای «آموزش مشاوران املاک» شزوما موفق به شکستن قیمت فایل مالکین و فروش آنها شد.
با وظایف یک مشاور املاک آشنا شویم
بازاریابی املاک، عبارت است از به کارگیری انواع فنون و روشهای مختلف و خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و ارائه مشاوره املاک در زمینههای مختلف. به عبارت دیگر، هدف از بازاریابی املاک مانند بازاریابی در سایر زمینهها، افزایش جذب مشتری، شناخت مشاوره املاک به مخاطبین و در نهایت رسیدن به درآمدزایی بالاتر است. به منظور انجام اصولی بازاریابی املاک باید فعالیتتان را در چند فاز و چندین مرحله پیش ببرید که در ادامه، این مراحل را بررسی میکنیم.
سند ملکی عرصه و اعیان
آپارتمان نشین ها اعتقاد دارند سیستم امنیتی آپارتمانها نسبت به خانه های ویلایی بیشتر است و دسترسی به امکاناتی مانند مغازه های اطراف، استخر، پارک و باشگاه که توسط آپارتمان ها و لوکیشن آنها به ساکنین ارائه میشود از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین نکته این است که ارزیابی قیمت این نوع ملکها بیشتر به ارزش زمین و موقعیت مکانی آنها بستگی دارد. زیرا اکثریت بازسازی نشده اند و به دلیل فرسودگی در ظاهر و بنا و فرسودگی در متریال استفاده شده و تاسیسات قابل سکونت نیستند یا حداقل مدرن نیستند. ساختمان یا بنایی که از یک طبقه یا حداکثر از دو طبقه تشکیل شده باشد یا یک یا دو خانوار در آن سکونت داشته باشند و دارای حیاط و فضای باز خصوصی هستند را ملک مسکونی یا ویلایی می نامند. همچنین به ملکهای کلنگی و قدیمی که بازسازی شده اند و قابل سکونت هستند و در درون شهرها آنها را میبینیم ملک ویلایی یا مسکونی میگویند. داشتن آسانسور برای آپارتمان ها بسیار مهم است و اگر ساختمانی فاقد آسانسور باشد در کل، قیمت واحد های آن، کمتر از ساختمان های همجوار است.
خانه های مجزا همانطور که از نام آنها پیداست، خانه هایی هستند که هیچ دیوار مشترکی با همسایگان خود ندارند. همانطور که قبلاً اشاره شد، رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف کشور و حتی در مناطق مختلف تهران، یکسان نمیباشد. مطابق با آمار منتشر شده، در بازه زمانی بهار ۱۳۹۷تا اسفند ۱۳۹۹در مناطق مختلف شهر تهران، بیشترین رشد قیمتی مسکن مربوط به مناطق ۲۰، ۹، ۲۲، ۳ و ۲۱ به ترتیب با درصد رشد ۴۴۰%، ۴۳۶%، ۴۳۳%، ۴۲۵% و ۴۰۴% بوده است. استراتا strata چیست و در زمان خرید املاک استراتا باید چه قوانین و اسنادی را بررسی کنید تا ضرر نکنید؟ …