از دلالی تا ذبح اقتصادی مردم توسط بنگاه های معاملات ملکی، در بندرماهشهر چه می گذرد؟

مهدی حسکرا – نبود نظارت و برخورد با شرکت های متخلف بازار املاک بندرماهشهر را به شدت آشفته کرده است و اقشار متوسط ​​و اجاره نشینان هر روز به حاشیه شهر اضافه می شوند و با وجود اینکه صددرصد نیست، قیمت ها ۹۰ درصد افزایش یافته است. ٪، و فروش خانه ها توسط دلالان املاک صورت گرفته است.

دلالان در پوشش مشاوران املاک

یکی از نکات عجیب بازار مسکن رشد شتابان تعداد بنگاه های معاملات ملکی با وجود کاهش شدید قدرت خرید مردم و در نتیجه تعداد معاملات ملکی است. افزایش 40 برابری تعداد شرکت‌های معاملات ملکی ثبت شده در 30 سال گذشته، علی‌رغم کاهش محسوس قدرت خرید مسکن، ابهام را در مورد چگونگی ادامه حیات اقتصادی این شرکت‌ها افزایش می‌دهد. البته با نگاهی به بازار مسکن و فعالیت سرمایه گذاران در این بازار می توان این معما را به راحتی حل کرد.

ورود مستقیم کارآفرینان به عنوان واسطه به بازار با هدف دستیابی به سودهای کلان، مهم ترین انگیزه آنها برای فعالیت در حرفه مشاور املاک و البته تنها دلیل رشد سریع این شرکت ها در سال های اخیر است. به غیر از چند بانکدار که خود را با سفته بازی و قیمت گذاری کاذب گله نمی کنند و عموماً در این حرفه باتجربه هستند، اکنون بخش بزرگی از بانکداران نقش واسطه را در بازار املاک و مستغلات بازی می کنند.

ثبت آگهی‌های اغلب غیرواقعی مسکن با قیمت‌های نجومی با هدف تحریک رشد قیمت، خرید مسکن از افراد با نیاز فوری مالی و فروش آن با قیمت بسیار بالاتر و… تنها بخشی از ترفندهای این دلالان است که به ظاهر مشاور هستند. در بازار آشفته مسکن برای کسب سود.

  پینچ ولو Pinch Valve آگهی‌ 24 | کسری ساران

سوء استفاده دلالان از فایل های فروش

یکی از جذاب ترین ویژگی های دلالان حرفه ای برای ورود به حرفه مشاور املاک، استفاده نادرست از اطلاعات اجاره در هنگام خرید و فروش واحدهای مسکونی است. در واقع این افراد با افتتاح یک شرکت معاملات ملکی و تبدیل شدن به مرجعی برای خریداران و به ویژه فروشندگان املاک، از آگهی های طبقه بندی شده شرکت و خرید واحدهایی که پتانسیل رشد قیمت بیشتری دارند سوء استفاده کرده و سپس این واحدها را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند. . قیمت فروش بالاتر در واقع هدف این دلالان از کار به عنوان مشاور املاک، اولویت دادن به خرید واحدهای ارزانتر و کسب سود کلان از فروش این واحدها به خریداران است. در چنین شرایطی، خریداران و فروشندگان ملک بیش از هر چیز دیگری طعمه سوداگران می شوند.

بازار بی نظم و بازار معامله گران

با توجه به شرایطی که در سال های اخیر خرید و حتی اجاره مسکن برای بسیاری از مردم سخت و حتی غیرممکن شده است، جولان بدون محدودیت دلالان در پوشش مشاوران املاک، آشفتگی شدیدی را در بازار مسکن به وجود آورده است. در چنین شرایطی سیاست‌های صحیحی مانند رشد ساخت‌وساز مسکن، وضع مالیات‌های نظارتی مانند مالیات بر معاملات تکراری، خانه‌های خالی و… اگرچه اقداماتی ضروری است، اما به دلیل زمان‌بر بودن آثار آن برای مدیریت بازار مسکن کافی نیست. بنابراین اجرای نظارت دقیق و آنلاین بر بازار مسکن می تواند التهابات این بازار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و از دلالان جلوگیری کند.

به نظر می رسد سود این دلال آنقدر زیاد بوده که تعداد بنگاه های معاملات ملکی ده برابر نانوایی های شهر شده است.

  بازار مسکن در امان

46

منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1842623/%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%B4%D9%87%D8%B1