سقف عرشه فولادی چیست؟ چرا این سیستم سازه‌ای محبوبیت زیادی دارد؟ | metal-deck

سقف عرشه فولادی چیست؟ چرا این سیستم سازه‌ای محبوبیت زیادی دارد؟ | metal-deck

سقف‌های عرشه فولادی کامپوزیتی SB با توجه به عمق و ابعاد بال به سه نوع تقسیم می‌شوند. در نوع اول، بال‌های ورق به صورت صاف با عمق 38 میلی‌متر، فاصله دندانه‌های بالایی 63 میلی‌متر، عرض بال 152 میلی‌متر و عرض پوشش 91 سانتی‌متر است. به دلیل طراحی دندانه‌ای عرشه فولادی و ضخامت کم آن نسبت به دیگر سقف‌ها، بتن مورد نیاز برای اجرای سقف به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد (مانند سقف یوبوت). به دلیل یکپارچگی و وزن پایین سقف عرشه فولادی، نیازی به نصب شمع برای نگهداری آن در حین اجرا وجود خدمات شرکت عرش سازان سام دک ندارد. میلگردهای بالایی در آرماتوربندی سقف عرشه فولادی وظیفه تقویت مقاومت فشاری و میلگردهای پایینی (بخش قعر با تورفتگی ورق) وظیفه تقویت مقاومت کششی بتن را بر عهده دارند.

  • طول گل‌میخ پس از جوشکاری نبایستی با طول اسمی آن بیش از 1 میلی‌متر تفاوت داشته باشد.
  • این فرایند کاری توسط نیروی انسانی و به کمک بالابرهای مکانیکی انجام می‌شود.
  • در ادامه میتوانید اقدام به خرید و دانلود پاورپوینت سقف عرشه فولادی نمایید.
  • باسلام/ همکارمحترم لطفا” جهت دریافت پاسخ سوال خود به ادرس  لینک این صفحه (مقایسه عرشه فولادی با سایرسقفها) مراجعه فرمایید .

به جای این نوع آرماتورها می توان از الیاف پلی پروپیلن نیز استفاده کرد. در این قسمت یک بخش بین گل میخ و قطعه به هم پیوند و جوش می خورد و کار پایان می پذیرد. شرکت نگین فولاد  السا با سال ها تجربه در زمینه خرید و فروش آهن آلات آماده ارائه محصولات با بهترین قیمت در سطح بازار تهران است. به جای این کار میتوان از میلگردهای L شکل که یک سر آن در سقف و سر دیگر آن در دیوار برشی(به صورت قائم) استفاده نمود. به جای گلمیخ ها می توان از برشگیرهای L شکل نیز استفاده نمود؛ این برشگیرها با استفاده از میخ های مخصوصی که توسط تفنگ میخکوب شلیک می شود به بال تیر متصل می گردند.

  ضرورت اجماع نخبگان در حوزه مسکن

مقررات ملی ساختمان و عرشه فولادی

‌مهمترین مزیت سقف‌های عرشه فولادی افزایش سرعت ساخت است که باعث شده استفاده از آن‌ در تمام دنیا رواج یافته که حذف عملیات قالب بندی و شمع گذاری دلیل عمده آن است. بسته به محل اجرای سقف عرشه فولادی اسکلت بتنی یکی از دو نوع میلگرهای زیر را انتخاب می کنیم. در سقف عرشه فولادی اسکلت بتن است هم از میلگردهای حرارتی و هم میلگردهای سازه ای استفاده می شود. مهمترین بخش در سقف عرشه فولادی ورق گالوانیزه هست، که در انتخاب ورق برای سقف عرشه فولادی باید به خصوصیاتی همچون ویژگی های فیزیکی ورق ها و ویژگی شیمیای پوشش فلزی سطح ورق توجه کرد.

آمار یک ساله نوسانات قیمت ورق گالوانیزه عرشه فولادی

قبل از بتن‌ریزی، سطوح این سقف‌ها باید عاری از هرگونه شیء و جسم اضافه باشد و سرامیک‌های انتهای گل‌میخ‌های نیز باید شکسته و از روی سقف جمع‌آوری گردد. حداقل رده بتن مورداستفاده در سقف C20 بوده و بهترین اسلامپ بتن سقف عرشه فولادی ۱۲ می‌باشد که این مقدار باید با اضافه‌کردن روان‌کننده – و نه افزایش آب – تأمین شود. سقف عرشه فولادی این امکان را دارد که به صورت همزمان نصب و اجرا شود؛ بنابراین این ویژگی، ساخت و اجرای این سازه را سرعت می‌بخشد و علاوه بر آن باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود.

قالب‌های عرشه فولادی، معمولا عمق کمتری نسبت به عرشه‌های فولادی مورد استفاده در سقف دارند. در ادامه، به معرفی متدوال‌ترین انواع قالب عرشه فولادی می‌پردازیم. استفاده از میلگرد حرارتی در ساختار سقف عرشه فولادی، عمل آوری مناسب را تضمین می‌کند. به علاوه، وجود روکش گالوانیزه روی نیز مقاومت سقف در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدن را افزایش می‌دهد.

  بازار مسکن در رکود تورمی گیر کرده است/ مردم چگونه می توانند خانه دار شوند؟